Suggestion for AFPD, Round Two...
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Suggestion for AFPD, Round Two...
My earlier post was deleted or disappeared... Here's try 2...
For the AFPD developers... You really need to help us heli guys out please!
Here's the problem. In AFPD there is no way to see what the current collective pitch is... This makes it basically impossible to correctly program the radio. You can specify minimum and maximum values for the pitch in the aircraft editor, but what us heli guys really need is a display in the "flight data" portion that shows what the current pitch is. So that when setting up our throttle and pitch curves we can monitor the RPM and Pitch of the rotor head and make adjustments accordingly. Otherwise we're just guessing at the pitch. PLEASE PLEASE PLEASE! Help us out here and add a display that can be turned on to show the current collective pitch.
Also, not a big deal, but another issue is the RPM display in the flight data. It seems to be off by about 200 RPM... Most of us heli guys can tell just by the feel of things what the RPM of the head is... When the flight data section displays 1450, it "feels" like it's spinning at 1650... at 1650, it "feels" like it's spinning 1950, etc..
And, just in case...
Für die AFPD Entwickler... Können Sie, das uns helfen, gefallen Hubschrauberpiloten!
Ist hier das Problem. In AFPD gibt es keine Weise, zu sehen, was der jetzt Kollektivwinkel ist... Dieses bildet es unmöglich, den Übermittler richtig zu programmieren. Sie können die minimalen und Maximalwerte für den Winkel im Flugzeugherausgeber einstellen, aber welche Hubschrauberpilotwirklich Notwendigkeit eine Anzeige im Flugdatenabschnitt ist-, der den jetzt Winkel anzeigt. So wenn wir unsere Drossel und Winkelkurven aufstellen, können wir die U/min und den Winkel des Rotorkopfes überwachen und Justagen dementsprechend einstellen. Andernfalls sind wir gerecht, eine Vermutung im Winkel bildend. BITTE! Helfen Sie uns heraus und addieren Sie eine Anzeige, die zum Erscheinen den jetzt Kollektivwinkel einschalten kann.
Auch nicht ist ein grosses Problem, aber eine andere Ausgabe die U/min Anzeige in den Flugdaten. Die Kalibrierung scheint, durch ungefähr 200 U/min aus zu sein... Die meisten helicoptor Piloten können gerade durch fühlen von Sachen erklären, was die U/min des Hubschraubers ist... Wenn der Flugdatenabschnitt anzeigt, four-hundred one-thousand fünfzig, es scheint, wie es am one-thousand six-hundred fünfzig... am one-thousand six-hundred fünfzig, es scheint spinnt, wie es one-thousand nine-hundred fünfzig... spinnt
For the AFPD developers... You really need to help us heli guys out please!
Here's the problem. In AFPD there is no way to see what the current collective pitch is... This makes it basically impossible to correctly program the radio. You can specify minimum and maximum values for the pitch in the aircraft editor, but what us heli guys really need is a display in the "flight data" portion that shows what the current pitch is. So that when setting up our throttle and pitch curves we can monitor the RPM and Pitch of the rotor head and make adjustments accordingly. Otherwise we're just guessing at the pitch. PLEASE PLEASE PLEASE! Help us out here and add a display that can be turned on to show the current collective pitch.
Also, not a big deal, but another issue is the RPM display in the flight data. It seems to be off by about 200 RPM... Most of us heli guys can tell just by the feel of things what the RPM of the head is... When the flight data section displays 1450, it "feels" like it's spinning at 1650... at 1650, it "feels" like it's spinning 1950, etc..
And, just in case...
Für die AFPD Entwickler... Können Sie, das uns helfen, gefallen Hubschrauberpiloten!
Ist hier das Problem. In AFPD gibt es keine Weise, zu sehen, was der jetzt Kollektivwinkel ist... Dieses bildet es unmöglich, den Übermittler richtig zu programmieren. Sie können die minimalen und Maximalwerte für den Winkel im Flugzeugherausgeber einstellen, aber welche Hubschrauberpilotwirklich Notwendigkeit eine Anzeige im Flugdatenabschnitt ist-, der den jetzt Winkel anzeigt. So wenn wir unsere Drossel und Winkelkurven aufstellen, können wir die U/min und den Winkel des Rotorkopfes überwachen und Justagen dementsprechend einstellen. Andernfalls sind wir gerecht, eine Vermutung im Winkel bildend. BITTE! Helfen Sie uns heraus und addieren Sie eine Anzeige, die zum Erscheinen den jetzt Kollektivwinkel einschalten kann.
Auch nicht ist ein grosses Problem, aber eine andere Ausgabe die U/min Anzeige in den Flugdaten. Die Kalibrierung scheint, durch ungefähr 200 U/min aus zu sein... Die meisten helicoptor Piloten können gerade durch fühlen von Sachen erklären, was die U/min des Hubschraubers ist... Wenn der Flugdatenabschnitt anzeigt, four-hundred one-thousand fünfzig, es scheint, wie es am one-thousand six-hundred fünfzig... am one-thousand six-hundred fünfzig, es scheint spinnt, wie es one-thousand nine-hundred fünfzig... spinnt