Register

If this is your first visit, please click the Sign Up now button to begin the process of creating your account so you can begin posting on our forums! The Sign Up process will only take up about a minute of two of your time.

Search:

Type: Posts; User: collector1231

Page 1 of 40 1 2 3 4

Search: Search took 0.28 seconds.

  1. Yeah, you can change the motor out without...

    Yeah, you can change the motor out without compromising the reliability, assuming the transmission has all metal gears. You would also need to buy LiPOs if you don't already have them and a brushless...
  2. Replies
    17,491
    Views
    406,394

    Dang, that was good. Thanks DieHarder. That...

    Dang, that was good. Thanks DieHarder. That really made me feel a lot better about it all. Makes me want to start up a new project (or finish up one of the 10 I have laying around, lol).

    And...
  3. A brushless system would help you hit 50 KMH. It...

    A brushless system would help you hit 50 KMH. It sounds also like you are running in your house, so I don't suggest getting a more powerful motor/ESC, lol.
  4. Sounds like something is binding or stuck in the...

    Sounds like something is binding or stuck in the left front or left rear hub carrier/wheel. I suggest taking those 2 apart, cleaning them, and testing the bearings to make sure they aren't shot.
  5. Maybe the charger isn't fully charging the...

    Maybe the charger isn't fully charging the battery?

    Charger; http://www.atomikrc.com/collections/ac-chargers/products/venom-lipo-and-nimh-ac-sport-balance-charger

    Charge leads (pretty sure...
  6. Replies
    2
    Views
    60

    Good vehicles. I raced a B4.1 (buggy revision)...

    Good vehicles. I raced a B4.1 (buggy revision) for a long time and it was a great car. The RC10 T4.2 is so cheap as the T5 has recently come out and businesses are trying to sell them to make room,...
  7. Replies
    17,491
    Views
    406,394

    Good to hear from you, o wise one! Lol. And nice!

    Good to hear from you, o wise one! Lol. And nice!
  8. Replies
    17,491
    Views
    406,394

    . . . Hey. Its been a while, guys. Lemme tell...

    .
    .
    .
    Hey. Its been a while, guys. Lemme tell you why and I also need advice.

    Well, I had liked a girl and I was flying blind; had no idea about her. Apparently, her parents are extremely...
  9. Replies
    13
    Views
    199

    Maybe one of the E clips on the shaft holding on...

    Maybe one of the E clips on the shaft holding on the piston is gone and its just spring? Take apart the rear shocks and put them back together would be the best option because it sounds like...
  10. Replies
    10
    Views
    138

    Sounds like maybe the sensor wire has a wire...

    Sounds like maybe the sensor wire has a wire loose and is losing contact when it hits the ground. Try getting a bigger one and give it more slack on the motor and ESC but zip tie the middle to the...
  11. Replies
    17,491
    Views
    406,394

    Ouch! Sorry to hear about that. I have a spare...

    Ouch! Sorry to hear about that. I have a spare driveshaft if you want it, just pay shipping. :)
  12. Replies
    39
    Views
    657

    WBB! Nope, nothing special.

    WBB! Nope, nothing special.
  13. Replies
    8
    Views
    249

    That works. Lol

    That works. Lol
  14. Replies
    8
    Views
    249

    Think he means he stripped the hex, and if so......

    Think he means he stripped the hex, and if so...

    Drill out the screw. If that doesn't work, get a cheap hex key that you have 2 of or something, place it in the socket at a right angle, and fill...
  15. Replies
    3
    Views
    76

    Woah, thats expensive. I would not even touch one...

    Woah, thats expensive. I would not even touch one unless I were sponsored by them or do racing professionally for big cash money at world-class races.
  16. Replies
    32
    Views
    1,038

    That combo is a rip-off for nearly $100. You will...

    That combo is a rip-off for nearly $100. You will also want the metal gears. I'd probably buy it personally for $190 with a brushless system of any kind.
  17. I suggest the XRay buggy, as I have heard nothing...

    I suggest the XRay buggy, as I have heard nothing but good about them.
  18. Replies
    12
    Views
    203

    Yeah, sounds like you accidentally shorted...

    Yeah, sounds like you accidentally shorted something. Try hitting the voltages, like rob said.
  19. Thats no problem. Just order it, shipping will be...

    Thats no problem. Just order it, shipping will be like $2.
  20. Replies
    32
    Views
    763

    I am 100% serious. Drawing too much current is...

    I am 100% serious. Drawing too much current is bad.
  21. Ouch. Yeah, that looks gone. Lol

    Ouch. Yeah, that looks gone. Lol
  22. Replies
    32
    Views
    763

    Yeah, it will overheat and then catch...

    Yeah, it will overheat and then catch fire/explode.
  23. Replies
    12
    Views
    203

    Maybe you actually didn't reset the ESC? But have...

    Maybe you actually didn't reset the ESC? But have you tried binding it yet?
  24. Replies
    32
    Views
    763

    Ah, darn. Oh well. And don't run nickel packs on...

    Ah, darn. Oh well. And don't run nickel packs on that buggy, lol.
  25. Awesome! I buy from Dollar Hobbies all the time,...

    Awesome! I buy from Dollar Hobbies all the time, lol. Tell me how their warehouse looks!
Results 1 to 25 of 1000
Page 1 of 40 1 2 3 4
All times are GMT -6. The time now is 08:17 PM.

SEO by vBSEO 3.6.1 ©2011, Crawlability, Inc.