Go Back  RCU Forums > RC Airplanes > Beginners
Reload this Page >

Motor asp 0.61 4 tiempos, que tal este motor ?

Notices
Beginners Beginners in RC start here for help.

Motor asp 0.61 4 tiempos, que tal este motor ?

Old 07-24-2020, 05:28 PM
javignacio
Junior Member

Received 0 Likes on 0 Posts
Default Motor asp 0.61 4 tiempos, que tal este motor ?

Hola como estan compañeros, quiero comprarme un motor nuevo a precio regalado, pero es un ASP 0.46 4 tiempos. Que tal son los motores 4 tiempos, llevan mantenimiento de valvulas etc ? tienen mas potencia que los 2 tiempos de su cilindrada, entiendo que deben ser de menor rpm pero la fuerza y el consumo ? la marca asp en 2tiempos me ha salido buena, pero no se que tal los 4 tiempos en aeromodelismo. Aguardo por sus aportes para ver que hago, me lo ofrecieron nuevo por 50 dolares.
Old 07-25-2020, 10:41 AM
bingo field

bingo field's Avatar

Default In English--

Hi, guys, I want to buy a new motor at a discounted price, but it is an ASP 0.46 4-stroke. How are 4-stroke engines, do they have valve maintenance etc? They have more power than the 2-stroke engine, I understand that they should be lower rpm but the strength and consumption? The asp brand in 2 times has been good for me, but I do not know how about the 4 times in model airplanes. I wait for your contributions to see what I do, they offered me a new one for 50 dollars.
I love Google Translate
Old 07-25-2020, 11:59 AM
jester_s1
Moderator

Received 8 Likes on 8 Posts

ASP never made a 4 stroke .46. You should check to see what the engine you want to buy actually is.
Understand that ASP is out of production. There is no news on whether they will come back or not. So you won't be able to get parts or support.
$50 is about the right price for a new in box engine like an ASP .46 2 stroke. They were always inexpensive engines, and their value has gone down more since the factory closed.

ASP nunca hizo 4 tiempos .46. Debe verificar para ver cuál es realmente el motor que desea comprar.
Comprenda que ASP está fuera de producción. No hay noticias sobre si volverán o no. Por lo tanto, no podrá obtener piezas ni asistencia.
$ 50 es el precio correcto para un nuevo motor de caja como un ASP .46 de 2 tiempos. Siempre fueron motores económicos, y su valor ha disminuido más desde que cerró la fábrica.
Old 07-26-2020, 03:50 PM
javignacio
Junior Member

Muchas gracias amigo, entiendo, el motor es un 0.61 4 tiempos, me equivoque. y el motor ahora en la subasta de ebay esta en 92 usd. Pero gracias por todos los datos, no comprare asp. saludos.

Posting Rules