RCU Forums - Search Results

Go Back  RCU Forums > Search Forums
Reload this Page >

Search Results

Notices
 
Search: Posts Made By: mrbuggy1987
Showing results 1 to 25 of 104
Search took 0.05 seconds.
Replies: 6
Views: 902
Posted By mrbuggy1987

For the past 3 years Ive run almost exclusively...

For the past 3 years Ive run almost exclusively tacon motors. I was turned on to them about 4 years ago through hobbypartz and haven't looked back. Only melted 2 down out of 27 I've owned. The only...
10-28-2016, 06:03 PM
Replies: 5
Views: 1,966
Posted By mrbuggy1987

yeah i use it, but even without i doubt it would...

yeah i use it, but even without i doubt it would get more than 10 degrees warmer. I would recommend tho that you try to find a way to mount it to use the fan. the outcry dual motor is a great esc as...
10-28-2016, 02:34 PM
Replies: 5
Views: 1,966
Posted By mrbuggy1987

I have one on my clod, using 3s with two 35 turn...

I have one on my clod, using 3s with two 35 turn holmes hobby notors and it barely gets warm.
10-28-2016, 02:30 PM
Replies: 6
Views: 291
Posted By mrbuggy1987

I dont know why I said use to have one, I still...

I dont know why I said use to have one, I still have it, damn its been a long day, lol.
10-28-2016, 02:29 PM
Replies: 6
Views: 291
Posted By mrbuggy1987

but if your pure associated, you cant beat 80 for...

but if your pure associated, you cant beat 80 for a Ft kit, where it use to be like 180.00. Go on thier website and see for yourself.They have the new reflex 1/18, but it looks to be just a retooled...
10-28-2016, 02:27 PM
Replies: 6
Views: 291
Posted By mrbuggy1987

yeah, I use to have a 18t2 and they held up very...

yeah, I use to have a 18t2 and they held up very well to a pretty strong motor setup on 3s, but I do remember having to do some kind of free mod to make sure the belts were tensioned right, but the...
Replies: 13
Views: 1,797
Posted By mrbuggy1987

same too here rob, i have 7 various gens ace and...

same too here rob, i have 7 various gens ace and never had a problem, and they always balance perfect. Never had any probs outta my sky lipos either. right now im testing floureon and lectron pro....
10-16-2016, 11:26 AM
Replies: 6
Views: 291
Posted By mrbuggy1987

1/18 build decisions and suggestions

Its been a while since I owned a 1:18 model, but I remeber having a lot of fun with em. ive had revos, assscoited and an x-ray. But I was on AE website today and found that since they are being...
10-16-2016, 11:14 AM
Replies: 18
Views: 1,085
Posted By mrbuggy1987

once again rusty I agree with ya 100 percent....

once again rusty I agree with ya 100 percent. Some times I wished we could meet up and have a day running all our cars, cuz your bout one of the coolest dudes one here, lol.
10-15-2016, 08:15 AM
Replies: 18
Views: 1,085
Posted By mrbuggy1987

well, I strongly disagree with you.If you do...

well, I strongly disagree with you.If you do extensive research, ask question, multiple pics and se what kinda feedback the buyer has. I have bought14 used cars off ebay (all electric) and never had...
10-14-2016, 11:11 AM
Replies: 1
Views: 198
Posted By mrbuggy1987

I might sell it if anyones intersted for a...

I might sell it if anyones intersted for a reasonable price.
10-14-2016, 11:10 AM
Replies: 1
Views: 198
Posted By mrbuggy1987

E-maxx q's

well i got my hobbywing sc-8wp and my savox 1256-tg in today. Im gonna be runnin on 4s and my question is do you think the stock drivesahfts will hold up.I used to have a 3906 with a titan 775 swap,...
10-12-2016, 05:15 PM
Replies: 427
Views: 24,506
Posted By mrbuggy1987

I changed the swaybars on my hyper 9e and...

I changed the swaybars on my hyper 9e and adjusted roll center and toe. Also installed my new single motor mount, 4076 motor and a spare savox 1256tg servo on my brushless ready emaxx,was the brushed...
10-12-2016, 03:27 PM
Replies: 18
Views: 1,085
Posted By mrbuggy1987

just look on ebay for a good used one, or just...

just look on ebay for a good used one, or just buy one straight up on ebay, thats your best bet. dont ever buy a new car at an lhs as your gonna pay at least 100 bucks more than you would on the...
10-12-2016, 03:26 PM
Replies: 18
Views: 1,085
Posted By mrbuggy1987

Im telling you know, the summit is the better...

Im telling you know, the summit is the better choice, cuz itll do 30 mph with 2 2s lipos,you can lock and unlock the diffs and it has a high and low range or you can install a twin kershaw 700 ho...
Replies: 13
Views: 1,797
Posted By mrbuggy1987

Gens Ace, as said by rusty and also Sky lipo,...

Gens Ace, as said by rusty and also Sky lipo, both available from hobbypartz.com. both great and affordable. Also, keep in mind your dimensions and amp draw when considering your options. example is...
10-11-2016, 07:01 PM
Replies: 18
Views: 1,085
Posted By mrbuggy1987

welcome back to the hobby! What is your budget?...

welcome back to the hobby! What is your budget? And as far as the the fm radio is concerned, I wouldnt say it would be a mistake to use it, if you like it, but every rc your buy now days comes with a...
10-09-2016, 09:05 AM
Replies: 15
Views: 3,559
Posted By mrbuggy1987

yeah, seems like it happened right after I...

yeah, seems like it happened right after I started this post ( foot in mouth), but ive still found em for 70 on ebay from chop shops.
10-06-2016, 04:45 PM
Replies: 15
Views: 3,559
Posted By mrbuggy1987

im trying to decide my self if 120 amps is enough...

im trying to decide my self if 120 amps is enough for my emaxx.Im only runnin 4s and will never go higher, thats what mu buggie and truggies are for, I mean i like the sc8-wp cuz i know first hand...
10-06-2016, 02:05 PM
Replies: 15
Views: 3,559
Posted By mrbuggy1987

hey rusty, whats it gonna be, the sc8-wp, or the...

hey rusty, whats it gonna be, the sc8-wp, or the blx200.Id go with the sc8 cuz I know for a fact all 12 parameters are adjustable thru both led and lcd multifunctiuon box(which means software and...
10-04-2016, 05:28 AM
Replies: 15
Views: 3,559
Posted By mrbuggy1987

ive been eyeballing the sc8 wp too. but i have...

ive been eyeballing the sc8 wp too. but i have noticed that there are two kinds. one is solid in front where the caps are, and then there's some that have vertical molded lines. I think the latter is...
10-04-2016, 05:24 AM
Replies: 15
Views: 3,559
Posted By mrbuggy1987

and for some reason, the blx185(quicrun150a) is...

and for some reason, the blx185(quicrun150a) is being listed on tower for 119.99 when you can get an actual quicrun for 77 bucks and the arrma version for 70. somebody somewhere is a little screwy in...
10-04-2016, 05:18 AM
Replies: 15
Views: 3,559
Posted By mrbuggy1987

I know, I said the same thing when I found it....

I know, I said the same thing when I found it. there all over ebay too.And while researching,arrma has a new system for some of thier 1/10 cars too, and guess who!!! hobbywing 60 amp quicrun with the...
10-03-2016, 08:23 PM
Replies: 15
Views: 3,559
Posted By mrbuggy1987

oh and the lvc is adjustable too.

oh and the lvc is adjustable too.
10-03-2016, 08:12 PM
Replies: 15
Views: 3,559
Posted By mrbuggy1987

Ive googled this to death and as far as I can...

Ive googled this to death and as far as I can make out you can use the hobbywing programmer. But what I do find odd is that with the new max8, there is no timing adjustment at all, you do get bec...
Showing results 1 to 25 of 104
 


 
Forum Jump

Contact Us - Archive - Advertising - Cookie Policy - Privacy Statement - Terms of Service - Do Not Sell My Personal Information

Copyright 2018 MH Sub I, LLC dba Internet Brands. All rights reserved. Use of this site indicates your consent to the Terms of Use.