Go Back  RCU Forums > RC Cars, Buggies, Trucks, Tanks and more > RC Drifting
Reload this Page >

Locking diffs for drifting ???

Notices
RC Drifting Discuss all aspects of rc drifting here!

Locking diffs for drifting ???

Old 05-05-2008, 07:36 PM
  #1  
AllAboutFunHobbies
Senior Member
Thread Starter
 
AllAboutFunHobbies's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Location: Euless, TX
Posts: 3,096
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Default Locking diffs for drifting ???

Should you lock the front and rear diffs on a nitro if you want to drift with it? Is it necassary and if so what is the best thing to use to lock the diffs?
Old 05-05-2008, 08:11 PM
  #2  
rotor head33
 
rotor head33's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Location: Baton Rouge, LA
Posts: 711
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Default RE: Locking diffs for drifting ???

i use stock. it puts out enough power
Old 05-05-2008, 08:33 PM
  #3  
AllAboutFunHobbies
Senior Member
Thread Starter
 
AllAboutFunHobbies's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Location: Euless, TX
Posts: 3,096
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Default RE: Locking diffs for drifting ???

Thanks man, I was reading some other threads and found some good options, i think I'm gonna try drifting without locking the diffs to see how it works out.
Old 05-05-2008, 09:07 PM
  #4  
Nasher
Senior Member
 
Nasher's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Location: Santa Cruz, CA
Posts: 1,554
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Default RE: Locking diffs for drifting ???


ORIGINAL: AllAboutFunHobbies

Thanks man, I was reading some other threads and found some good options, i think I'm gonna try drifting without locking the diffs to see how it works out.

Her's my personal exp. I had locked the rear diff on my TT01D, before it was quite controlable and after it was controlable, but required a bit more skill to keep it sliding properly.
Old 05-06-2008, 04:58 PM
  #5  
rotor head33
 
rotor head33's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Location: Baton Rouge, LA
Posts: 711
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Default RE: Locking diffs for drifting ???


ORIGINAL: Nasher


ORIGINAL: AllAboutFunHobbies

Thanks man, I was reading some other threads and found some good options, i think I'm gonna try drifting without locking the diffs to see how it works out.

Her's my personal exp. I had locked the rear diff on my TT01D, before it was quite controlable and after it was controlable, but required a bit more skill to keep it sliding properly.
a tt01 is not nitro. he wants to know about nitro
Old 05-06-2008, 09:05 PM
  #6  
magnat
Senior Member
 
Join Date: Feb 2007
Location: , AUSTRALIA
Posts: 2,071
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Default RE: Locking diffs for drifting ???

I wouldnt Drift a Nitro.... it sorta gets expensive after about 20 minutes LOL !
Old 05-07-2008, 05:59 PM
  #7  
rotor head33
 
rotor head33's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Location: Baton Rouge, LA
Posts: 711
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Default RE: Locking diffs for drifting ???

haha after a while but i love drifting my nitro i drift nitro and while its cooling which really it never gets hot enough to burn my hand but.....while its cooling i run electric. then charge batts while run nitro hahaha one big cycle
Old 05-16-2008, 05:01 AM
  #8  
Retardo
Junior Member
 
Retardo's Avatar
 
Join Date: May 2008
Location: Haverfordwest, UNITED KINGDOM
Posts: 3
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Default RE: Locking diffs for drifting ???


ORIGINAL: car man

haha after a while but i love drifting my nitro i drift nitro and while its cooling which really it never gets hot enough to burn my hand but.....while its cooling i run electric. then charge batts while run nitro hahaha one big cycle
There's a guy who's got his stuff together....

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off


Thread Tools
Search this Thread

Contact Us - Archive - Advertising - Cookie Policy - Privacy Statement - Terms of Service - Do Not Sell or Share My Personal Information -

Copyright © 2023 MH Sub I, LLC dba Internet Brands. All rights reserved. Use of this site indicates your consent to the Terms of Use.