Community
Search
Notices
Glow Engines Discuss RC glow engines

MVVS Engines

Thread Tools

Search this Thread

Old 02-04-2002 | 03:14 PM
Senior Member

Received 0 Likes on 0 Posts
From: Oslo, NORWAY
Default MVVS Engines

I`m thinking of buying an MVVS .77. Heard a lot of good things about them. Anybody tried these engines??
Old 02-20-2006 | 09:36 AM
Junior Member

Received 0 Likes on 0 Posts
From: baker, FL
Default RE: MVVS Engines

they are good high revving engines but they only run real good witha super tiger glow plug
a friend of mine has a 60 size on a profile 3/d and it runs extremely well
Old 02-20-2006 | 10:17 AM
DarZeelon's Avatar
Senior Member

Received 6 Likes on 6 Posts
From: Rosh-HaAyin, ISRAEL

ORIGINAL: jimkitty

...they only run real good with a Super Tigre glow plug...
JimKitty,

Welcome to RC Universe!

Who told you this non-sense???

MVVS engines are designed to use 0-5% nitro fuel, as they come (but can have one extra head shim installed for up to 15% nitro).
They need 20%+ oil, of which at least half is Castor!. Sig Champion and PowerMaster GMA fuels are examples of suitable, commercially available fuels, with a suitable lubricant package.

The .26 and larger engine run great with the MVVS/Novarossi C6 medium-cold glow-plug (included), or with an OS #8, Enya #4, K&B-1L, Fox Std Long, J&Z long, or even the Tower Power medium. Smaller MVVS engines will run on a hotter plug.

They will run badly if you try using more nitro, less oil (or less Castor), or a hot glow-plug, like the OS A3...
Old 02-20-2006 | 12:29 PM

Received 10 Likes on 10 Posts
From: Upplands Vasby, SWEDEN

Hej!
Jag sÀljer MVVS motorer sedan 1992 i sverige (Airracing produkter)och jag rekommenderar dig att titta nÀrmare pÄ MVVS .91 (15cc) motor istÀllet för .77an.
.91.an har mer kraft Àn .77:an och vÀger lika mycket (bÀgge motorerna Àr byggda pÄ samma vevhus.
Tro inte att MVVS bara skulle gÄ bra pÄ en sorts glödstift,det stÀmmer inte. MVVS motorerna Àr som alla andra motorer, de gÄr bra pÄ en mÀngd olika stift.
Som vanligt fungerar OS 8 och Enya 3 bra. Motorerna levereras med Nova Rossi 6 stift vilket ocksÄ fungerar bra.
Vad gÀller brÀnsle sÄ vÄgar jag pÄstpÄ att de flesta modellflygare i sverige idag kör pÄ ca 15% syntetolja...och inte 20%ricinolja.
Personligen anvÀnder jag 15% Motul "Micro" syntetolja och 5% nitro men Aerosynt 2 och Aerosave fungerar ocksÄ bra.

PS!
Du hittar MVVS hela sortiment hos mig.

HĂ€lsningar!
Jan K
Airracing produkter
http://hem.passagen.se/airracing
Old 02-20-2006 | 01:07 PM
DarZeelon's Avatar
Senior Member

Received 6 Likes on 6 Posts
From: Rosh-HaAyin, ISRAEL

ORIGINAL: jaka

Som vanligt fungerar OS 8 och Enya 3 bra. Motorerna levereras med Nova Rossi 6 stift vilket ocksÄ fungerar bra.
Vad gÀller brÀnsle sÄ vÄgar jag pÄstpÄ att de flesta modellflygare i sverige idag kör pÄ ca 15% syntetolja...och inte 20%ricinolja.
Personligen anvÀnder jag 15% Motul "Micro" syntetolja och 5% nitro men Aerosynth 2 och Aerosave fungerar ocksÄ bra.
Jan,

We differ somehow on the oil recommendations.

About glow-plugs; I used to recommend the Enya #3 also, but it appears that the Enya #4 is the heat-range equivalent of the Novarossi C6 and the OS #8. The Enya #3 is too hot! and is equivalent to the C5, which MVVS supplies their smaller engines with.
Old 02-20-2006 | 01:23 PM
Motorboy's Avatar

Received 1 Like on 1 Post
From: Bergen, NORWAY

Jaka...

Please do not write at swedish, think other peoples in RCU want to read what you wrote, USE ENGLISH LANGUAGE!!!

Jens Eirik

ORIGINAL: jaka

Hej!
Jag sÀljer MVVS motorer sedan 1992 i sverige (Airracing produkter)och jag rekommenderar dig att titta nÀrmare pÄ MVVS .91 (15cc) motor istÀllet för .77an.
.91.an har mer kraft Àn .77:an och vÀger lika mycket (bÀgge motorerna Àr byggda pÄ samma vevhus.
Tro inte att MVVS bara skulle gÄ bra pÄ en sorts glödstift,det stÀmmer inte. MVVS motorerna Àr som alla andra motorer, de gÄr bra pÄ en mÀngd olika stift.
Personligen anvÀnder jag 15% Motul "Micro" syntetolja och 5% nitro men Aerosynt 2 och Aerosave fungerar ocksÄ bra.

PS!
Du hittar MVVS hela sortiment hos mig.

HĂ€lsningar!
Jan K
Airracing produkter
http://hem.passagen.se/airracing

Posting Rules